onsdag den 23. juli 2014

Ja, jeg er heller ikke stolt af mig selv lige nu, men det må og skalholde længe



Der er simpelthen sket noget helt fantastisk idag... Ja, der er faktisk sket flere fantastiske ting! Jeg aner slet ikke hvor jeg skal starte? Det ene er nemlig mere surrealistisk end det andet... Et var at min søster og veninde Mathilde pludselig står her I Thailand og får os til at tude af bare gensyns glæde, et andet er at alt det lækre hun havde I tasken. Det ville sikkert, kunne får tårene frem I den mest hardcore backpacker! 
Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte? Hmm... Starter med med søster og Mathilde (de læser nemlig på bloggen -hæhæ...) 
Nu har vi levet på farten på den anden side af kloden I 5 måneder, og så savner man altså sin familie. Når der så sker det, at ens søster pludselig står foran en, her på den anden side af kloden og giver en et ordenligt bamsekram, hvor vi selfølgelig stod og små græd lidt, som I en scenefra en film, hvor der virkelig skulle gives udtryk for at savnet var stort. Jeg havde ikke regnet med at jeg ville græde, det er noget jeg som regel kun gør, når jeg er gravid (og det er jeg ikke) der græder jeg så tilgengæld også pga ALT. Men efter vi havde løbet forventningsfuldt ud til hver en taxa der skulle komme, så stod hun pludselig der! Min søster, verdens bedste søster, verdens bedste moster og svigerinde. Hende jeg er vokset op med, hende som jeg har grint med hele min barndom, siddet med I M&M fyldt badekar I Thailand da vi var små, hende som jeg grinte med, dengang jeg kom til at sætte mig på et pindsvin, da jeg skulle tisse som barn på en ferie på Bornholm, hende der sammen med mig kunne lege tusind timer med Barbie (jeg havde altid mange børn, og min søster arbejde I en bank I legen. NU, arbejder min søster I en bank, og ja, jeg har da fået lidt unger) Vi havde en fed barndom sammen ❤️ Så stod hun pludselig der, og efter 5 måneder kunne jeg pludselig tude uden at være gravid, da jeg så hendes glade ansigt, og ungernes gensynsglæde. 
Ja, havde der stået en tatovør og trippet ved siden af mig I det øjeblik, ja så havde jeg helt spontant og medrevet af stemningen fået skrevet I LOVE MY FAMILY på hele ryggen, ned af benet og Y-et havde fået lov til at slange sig rundt om mit ansigt lige ned til hjertet (godt der så ikke stod nogen tatovør, tænker jeg!) Det var übber ubeskriveligt fedt at se hende og Mathilde. 
Men det skulle ikke stoppe der, for op af tasken tog hun noget der minder om guld op! Der kom en remulade, en ægte dansk remulade. Vi følte på den, vi duftede til den og nogle timer efter var vi stadig I tænkeboks over hvad den skulle bruges til, hvor ville den gøre sig bedst? Og IKKE en klat måtte blive spildt!!  Vi holdt senere aftenmøde, hvor ungerne fik besked på at man måtte kun tage lidt på sin pomfrit (pomfritter vandt nemlig I gøresigbedstkonkurrencen). Der skal nemlig også være til frikadeller, på det rugbrød hun også havde med, og til spegepølsemadder med de ristedeløg hun også havde med. Ja, den skal række langt til 6 personer!!! Vi gemmer rugbrødet til imorgen, men idag har vi duftet til det. Den slags føles faktisk helt normalt I vores tilstand, brødet gik på runde og så duftede vi på skift - MUMS..
Så kom næste klimaks, hun tog et tons blandselvslik op af tasken (drømmer jeg?) endda alt det jeg godt kan lide. Jeg havde også gjort lide hjemmearbejde, jeg sendte nemlig en ønskeseddel til min mor og søster, hvor jeg havde Googlet blandselvslik og tegnet ring om det jeg godt kan lide. Det lyder også overdrevet, men det er det slet ikke. For arggggggg hvor har vi (jeg) savnet dansk slik... Mikkel købte engang en stor blandselvslikpose til mig da jeg ventede Anton, men det var det forkerte slik! Jeg græd så meget, at jeg slet ikke kunne spise de få rigtige ting der var I slikposen. Ja, jeg græd pga alt da jeg ventede ham, når noget var sødt, når noget var sjovt og hvis noget var forkert. En salgs hormonel kortslutning. Da han blev født, holdt jeg heldigvis op med at græde over alt, det var nemlig lidt tungt at stå og tude I banken, fordi en var så sød at holde døren for mig, eller hver gang en gik videre I scenen er din. Men kunne man blive over følsom igen, når nu man havde savnet det slik så længe? Aner det ikke, så jeg garderede mig og sendte billeder. Det havde været trist hvis det havde været alt det der nederen fra en matadormix der havde ligget I posen (gys). Den var perfekt, og nu skal jeg så bare finde ud af, hvordan jeg får den til at holde længst muligt? Min første plan er ikke at dele med børnene, så forsvinder der jo virkelig mange stykker af slikket. Da deres hænder nærmede sig slikposen, så bemærkede jeg lige hvor mange børn vi har! For første gang I mit liv, så vil jeg ikke dele med dem. Jeg kan snyde dem, og lave en pose med slik her fra (de opdager det aldrig). Ja, jeg er heller ikke stolt af mig selv lige nu, men det må og skal holde længe. Hvis jeg får dårlig samvittighed, så kan jeg altid Google 'slik og børn' jeg finder helt sikkert argumenter der er mega gode for ikke at dele. 
Næste udfordring bliver så at spise det uden at blive opdaget, det er altså ikke nemt når vi bor seks mennesker I en lille bungalow, og fire af dem er detektiver når det kommer til sukker duft. 
Der var wellness gaver fra min moar, der var gaver til ungerne fra farmor og mormor og glæden ville igen ende tage. Det her må være backpacker jul... 
Resten af dagen gik med at høre ordene moster, moster se, moster, moster, moster... Ungerne var så lykkelige over at se moster igen, de klistrede sig til hende. Selv lille Rumle havde ikke det mindste glemt moster på de fem måneder. Jeg tror faktisk aldrig, at jeg har set ham være så pjattet med noget før som han var med moster idag. Selv når hun gik på toilettet efterlyste han hende, og han gik ud og ventede ved døren. Han fortalte usammenhængende forpustede historier, bare for at fortælle og snakke med hende. 
Det var helt fantastik, min dejlige søster hoppede rundt i poolen med vores glade unger, og min søster hun er lige her hos mig de næste fjorten dage. Så nu skal de bare nydes, og hvis kærlighed kan måles I gensynsglæde, så elsker jeg min søster hele vejen fra Thailand til Danmark og tilbage igen (en million gange) 
Tak for du kom søsser, nu skal vi rigtig hygge de næste fjorten dage bare ikke med MIT slik.... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar